Sabtu, 30 April 2011

Cara Buat Duit Dengan Facebook

Cara Buat Duit Dengan Facebook

Saya rasa tidak terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 1431 Hijrah & tahun 2010 Masihi kepada para pelawat weblog GSC. Apakah azam anda untuk tahun baru ini ? Saya harap pelawat blog Gaji Sendiri ini mempunyai azam yang hebat-hebat belaka serta berada dalam keadaan sihat walafiat untuk merealisasikan azam tahun baru anda.

Artikel saya kali ini masih lagi bertunjangkan kepada facebook. Namun bukanlah menerangkan apa itu facebook atau fungsi facebook, tetapi lebih kepada bagaimana anda boleh buat duit dengan facebook.
Terdapat beberapa cara untuk anda buat duit dengan facebook. Saya telah coretkan serba sedikit senarai ringkas 4 cara untuk anda buat duit dengan facebook untuk tahun baru 2010 ini.

Cara #1: Pengiklanan di Facebook

Cara buat duit dengan facebook yang pertama ialah dengan memasarkan produk anda atau produk usahawan lain di ruangan iklan facebook. Penerangan lanjut berkenaan dengan teknik pertama buat duit dengan facebook ini boleh diperolehi dalam ebook percuma yang saya sertakan di bawah. Panduan ini secara terasnya menerangkan bagaimana anda boleh buat duit dengan hanya menyertai program affiliate di internet, kemudian memasarkan produk tersebut di facebook.


Cara #2: Memajukan Aplikasi Di Facebook

Bagi cara yang kedua pula, anda boleh buat duit dengan facebook melalui pembinaan aplikasi. Ia mungkin merupakan satu sumber pendapatan secara tidak langsung. Caranya ialah melalui kontrak yang diikat dengan pihak ketiga.
Pada saya, mungkin cara ini belum lagi popular dikalangan rakyat Malaysia. Namun, untuk beberapa tahun yang akan datang, tidak mustahil akan lahir developers yang akan memajukan aplikasi untuk rakyat Malaysia pula.

Cara #3: Menjual Produk Sendiri

Anda boleh menjual produk yang telah anda hasilkan, di facebook. Produk yang anda jual boleh jadi produk digital atau produk fizikal. Sebagai contoh, anda boleh menjual buku-buku terpakai kepada rakan anda di facebook. Aplikasi yang boleh digunakan bagi menjalankan proses jual beli buku-buku terpakai ini adalah CampusBooks.

Cara #4: Micro-Payment

Anda boleh menjual sebarang servis anda di facebook kemudiannya menerima wang dengan menggunakan aplikasi micropayment seperti Paypal. Servis yang saya maksudkan di sini adalah aplikasi yang telah anda bina untuk dimuatkan di facebook.
Aplikasi yang boleh anda jual bergantung kepada fungsi, saiz dan prospek yang akan menggunakannya. Sebagai contoh, aplikasi yang menawarkan ebook premium yang memerlukan pendaftaran keahlian sebanyak RM 2 sebulan.

facebook-mania

Secara tuntasnya, kebanyakan daripada cara buat duit dengan facebook di atas belum lagi popular di kalangan usahawan internet tempatan. Sekiranya anda mampu untuk melakukan sedikit kajian dan menjadi antara mereka yang terawal meneroka arena ini di Malaysia, berkemungkinan besar anda mampu untuk menjana pendapatan yang lumayan dengan facebook. Semoga berjaya!
 

Salam Sukses

Uus Husaeni 

 

0 comments:

Posting Komentar

Silahkan Tinggalkan Komentar.

 Karomah Surat Al-ikhlas
Surat Al-Ikhlas merupakan bacaan yang sangat besar faedahnya, apabila di amalkan dengan sunguh-sungguh dan istiqomah. Dalam hal ini akan di kupas faedah dan rahasia yang terkandung di dalamnya.
Berikut Hikmah Surat Al-Ikhlas:
  • Membangkitkan aura pesona wajah agar tampak cantik alami.
  • Melancarkan jodoh.
  • Dilancarkan usaha.
  • Kerukunan suami istri.
  • Pengasihaan.
  • Disayangi atasan atau bawahan.
  • Dapat menarik lawan jenis.
  • Disayangi orang banyak.
  • Dapat pula dipergunakan oleh Agen atau Makelar dagang, supaya banyak relasi.
  • Dan masih banyak lagi keutamaan yang tersimpan di dalamnya.
Bagi Anda yang berminat mendapatkan Karomah Surat Al-Ikhlas ini. Sikahkan Konsultasi dengan kami via sms. 
Caranya ketik
Karomah Al-Ikhlas (spasi) Pesan Anda.
Contoh:
Karomah Al-Ikhlas 
Mohon info selengkapnya bagaimana cara mendapatkan Karomah Surat Al-Ikhlas
Kirim ke:
Mudah-mudahan Alloh S.W.T senantiasa mengabulkan segala cita-cita Anda.
Terima Kasih.
Wassalam,
Penyelenggara  
Subscribe: Subscribe to Bloglines Subscribe to Google Subscribe to MyYahoo Subscribe to MyMSN Subscribe to Newsgator Subscribe to Netvibes

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes